Een psycholoog is een beroepsbeoefenaar die met cliënten werkt in een professionele omgeving, in dit voorbeeld een klinische omgeving. Door te praten over ideeën, gevoelens en gedachten helpen therapeuten cliënten problemen te onderzoeken en antwoorden te vinden. Allerlei soorten psychologische aandoeningen worden behandeld. Problemen die zich kunnen voordoen in de relaties, carrière, familie of studieplaats van de cliënt.
Therapie wordt vaak geleerd als onderdeel van het werk. Door de afname van het aantal uren op de werkplek en de stress die daarmee gepaard gaat, bevinden we ons in een situatie waarin de therapeuten Joseph Servan-Spaldry en Maria Couch meestal vragen om legitimatie van cliënten en vervolgens sollicitaties indienen. De sollicitatieprocedure omvat een schriftelijk essay, een mondelinge presentatie (d.w.z. in persoon), afhankelijk van de specialiteit van de therapeut. Niet iedereen wil therapeut worden en sommigen hebben misschien niet de tijd voor deze procedure. In dat geval hebben we alleen een verwijzing van een opgeleide professionele hulpverlener nodig.
Een andere manier om dit te bekijken is dat counseling gaat over het ondersteunen van een individu om verandering teweeg te brengen en hen te ondersteunen om doelen te bereiken die in het behandelplan zijn vastgesteld. Een therapeut helpt de cliënt om zijn problemen te begrijpen en hoe hij deze kan overwinnen om een gezond en productief leven te leiden. Dit legt de focus terug op de cliënt en helpt hem om belangrijke beslissingen te nemen zonder zijn keuzes te beperken. Wij zijn er om de cliënt te ondersteunen bij het oplossen van zijn problemen en deze achter zich te laten, zodat hij zich kan ontwikkelen tot de mens die hij wil zijn.
Therapiestijlen zijn net zo divers als mensen zijn. Sommige van de meer traditionele therapeuten praten graag door problemen heen om zich te concentreren op waar gevoelens vandaan komen. Dit kan bijzonder nuttig zijn voor de cliënt die misschien niet in staat is om zijn probleem een etiket te geven. Andere therapiestijlen richten zich op het gedrag van de cliënt, omdat alle gedrag gebaseerd is op de gevoelens en behoeften van het individu. Een cliënt kan lijden aan een reeks herhalende gedragingen over een lange periode van tijd. Vaak Suzanne opvolgers enihil bij voorkeur gescheiden budgetten aan Nazareno zei dat weinig therapie kan worden ondernomen.
In veel gevallen wanneer de cliënt te maken heeft met zaken als echtscheiding, of een disfunctionele relatie is de therapeut verplicht de genezing te scheiden om zich te concentreren op zaken met een therapeut op basis van voorrang. We willen hen eerst genezen voordat deze kwesties hen gaan beïnvloeden. Dit zorgt voor helderder denken en het ontnuchteren van de kwesties die naar boven komen naarmate de sessies vorderen. Het probleemoplossend proces kantelt en brengt vooruitgang in de sessies.
De cliënt is meer bereidwillig en voelt zich meer op zijn gemak bij een therapeut die alleen maar naar hem luistert. Degenen die in therapie zijn hebben eigenlijk het gevoel dat ze niet alleen zijn, omdat ze veel van hun eigen vrienden en naaste familieleden hebben met wie ze praten. Veel cliënten hebben vrienden die niet alleen tijdens de sessies bij hen zijn, maar ook vaak nog lang na de sessie. De cliënt wordt niet afgewezen door een therapeut, maar maakt in werkelijkheid een uitdrukking en een verklaring aan de andere menselijke wezens die er zijn om hun groei te ondersteunen. Aangezien het ondersteuningsteam van de cliënt meestal ook een aantal goede vrienden en familieleden omvat, is de relatie tussen de cliënt en het ondersteuningsteam dieper en goed gevestigd.
In het bedrijfsleven bepalen de indeling van het personeel, de productielijnen en de bedrijfsprocedures wie met wie mag samenwerken. De menselijke bedrijfsprincipes zijn belangrijk, zoals ze dat zijn voor alle ondernemingen. Zij ondersteunen de marketing in die zin dat de systemen en activiteiten van het bedrijf de beginselen van eerlijkheid en integriteit in ere moeten houden. De relatie tussen de klant en het ondersteuningsteam zijn meer als metgezellen – de klant heeft zelden zijn eigen individuele agenda in de loop van het werken met een ondersteuningsteam en veel van de opdrachten die de klant voltooit, zullen toegankelijk zijn voor de klant.
Een ondersteuningsteam is geen team om de cliënt te ondersteunen; het is een team om de cliënt te ondersteunen bij de ontwikkeling en groei van het ondersteuningsteam. Waarbij de cliënt bezig is om van een leven een werkervaring te maken. Een ondersteuningsteam is geen bedrijf. Ze zijn geen nieuw bedrijf Heywillcome upon us and the entire group of colleagues this coming Monday morning. Een belangrijk onderdeel van het team is de rol van de cliënt en hij of zij kan alleen de teamspeler zijn, op welke manier de cliënt ook beslist.
Lees meer